Cuvee Uberland 2011 – editie nelimitata?

Un prieten mi-a adus la cunostinta urmatoarea situatie oarecum neobisnuita: doua sticle de Cuvee Uberland 2011 de la Cramele Recas, ambele cumparate de pe unvinpezi.ro la intervale diferite de timp (23 oct. 2013 si 10 dec. 2014) au etichete si contra-etichete diferte. Ok, e un pic neobisnuit dar nu ar fi cu totul iesit din comun daca toate datele inscrise ar fi aceleasi.

cuvee-uberland-2011-conta-eticheta

cuvee-uberland-2011-eticheta-principala

Dupa cum se poate observa, difera numarul de scticle declarate: 40.000 (pe cea cumparata pe 23 oct. 2013), respectiv 67.500 (pe cea cumparata pe 10 dec. 2014), precum si loturile.

Asa se nasc urmatoarele intrebari:

– Cate sticle au fost de fapt produse din Cuvee Uberland 2011? 40.000? 67.500? 107.500?

– Dat fiind doua loturi diferite, e acelasi vin in ambele sticle?

– A doua sticla nu are cumva gresit anul inscriptionat pe eticheta principala? Fiind de fapt 2012?

– Mai tine sa spui ca e “editie limitata” cand produci zeci de mii de sticle?

Astept cu interes raspunsurile celor de la Cramele Recas la aceste intrebari, precum si ulterioare explicatii cu privire la micile modificari de pe eticheta principala.

Avansez si ipoteza ca una dintre sticle sa fie contrafacuta, desi nu prea cred acest lucru, caz in care cei de la unvinpezi.ro ar trebui sa dea niste explicatii atat clientilor si celor de la Cramele Recas.

Fotografiile apartin prietenului meu, Serban.

14 comentarii. Adaugă un comentariu ↓

  1. December 21, 2014 @ 17:48

    DL Bocse,
    Nu este o gresala, si nu mi se pare nimic surprinzator. Au fost produs 675OO sticle de Cuvee Uberland 2O11, imbuteliat in doua momente diferit,- dar din exact acelasi vin.
    Decizia de a imbutelia o cantitatea suplimentar din recolta 2O11, am luat ulterior, in momentul cand am stiut ca nu vom facem o cuvee uberland 2O13.
    Este o vin limitat find ca natura nu ne permita sa facem fie care ani. Cuvee Uberland nu sa produs in 2O1O, 2O13 si nici 2O14, si cantitatea din 2O12 este mica. In schimb in 2O11 cand a fost un ani exceptional in zona noastra, am produs cantitatile mai mare, care am pastrat in reserva pana am aflat cum o sa iasa anii ulterior. Asa ca sa luat o decezia sa imbuteliam tot vin care aveam in stoc din 2O11, ca sa avem vinul in vanzare cit putem de mult, find ca ne-find produs in 2O13 si 2O14 cu siguranta vom ramanem fara vin pana iese urmatorul recolta {posibila} -adica vinul de 2O15 daca correspunde- care nu va putea fie vandut pana sfarsitul 2O16.
    Philip Cox

  2. cobra
    December 28, 2014 @ 20:33

    Bună ziua, domnule Cox,

    Urmăresc blogurile de vin de câțiva ani, dar m-am abținut până de curând să fac comentarii. Practic, am vrut să iau pulsul acestora ascultând/citind impresiile bloggerilor, cât și cele ale comentatorilor.
    Cred că știți cum este veninul cobrei: în cantități mari este otrăvitor, chiar mortal, iar în cantități infinitezimale este medicament. Rețineți acest aspect pentru că este foarte posibil să ne mai intersectăm și pe alte bloguri.
    Și-acum să revenim la subiect.
    Mi-ar fi plăcut să răspundeți PUNCTuAL și COMPLET întrebărilor puse de autor. În felul acesta ați fi dat de înțeles că nu aveți absolut nimic de ascuns. Răspunsurile alunecoase pot convinge pe naivi, dar nu trăiți cu iluzia că toți cititorii sunt așa. Știu, nu sunteți german, ci englez, dar va trebui să vă obișnuiți cu ideea că pentru credibilitate TREBUIE să răspundeți la toate întrebările.
    Aștept cu mare nerăbdare răspuns și la ultima întrebare.

  3. January 2, 2015 @ 00:06

    Dl Cobra
    Nu am nimic de ascuns, nu ca toti oameni care plac sa comenteaza pe aceasta {non} subiect si care evident nu o fac din dragul vinului- altfel le ar fie comentat calitatile vinul in sine si nu cite sticle sunt imbuteliat.
    Daca doriti sa faceti o blog despre illegalitatile sau imoralitatile in industria de vin Romaneasca sunt sigur ca puteti sa gasi multe vinurile si producatorii care sunt cel putin inselator , si in unele cazurile chiar illegal- dar nu cu vinurile noastrii.
    In Cramele Recas am incercat de 16 ani sa facem lucurile correct, si nu am ce sa ascunde in discutie aceasta. Faptul ca suntem cred ca singura crama in tara care a primit certificare BRC, ar trebuie sa va spun ceva , cel putin despre trasabilitatea vinurile noastrii.
    La intrebare care va referiti, cu editie limitat cred ca am raspuns destul de clar. In fie care recolta noi incercam sa facem o cantitatea de cuvee uberland. Dupa cum probabil stiti vinul este produs printre o methoda unica in Romania de uscare strugurii in vie, prin taiere o parte din corzii la momentul coacere deplin al strugurii din cabernet si merlot din unele parcele de vie pe dealul uberland.
    In anii buni se pot produce cantitatile mare de vin prin aceasta methoda, find ca intodeuna pornim cu unele parcele care sunt mult mai mare decat cantitatea strict de vin decat estimam decat putem vindem intre o perioada de 12 luni. Facem asta ca sa avem de unde sa alegem, si din cazua ca din strugurii respectiv folosim numai jumatatea- parte de ravac pentru cuvee uberland, – restul find folosit in alte vinurile.
    Dechi o producem o cantitatea mai mare {mare find in cazul aceasta la nivel de 1-2 cisterne- 3O,OOO-pana 6OOOO de litri}, si apoi facem mai multe selectie- , selectam o cantitatea initial sa maturam in barrique timp de cca 12 luni, apoi re-selectam vinurile din barrique si unor adaugam o cantitatea din acelasi vinurile dar pastrat in inox. Facem o selectie final si imbuteliam vinul.
    In cazul de fata am selectat o cantitatea de 36213 sticle care am imbuteliat in nov 2O12.
    A ramas o cantitatea de cca 2O,OOO de litri care a fost scos din barrique in acelasi moment in nov 2O12 si tinut in reserva in cisterna de inox.
    In anii mai putin bun,- parte cu limitare cantitatea sa produce,- adica in anii precum 2O12, sau 2O13- cantitatea de vie care am taiat pentru cuvee uberland a fost affectat de ploie- fie partial ca in 2O12 unde dintre o cantitatea estimat de 5O,OOO litri am ramas cu doar cca 12OOO de litri dupa ploile au distrus strugurii ramas pe vie, sau 2O13 si 2O14 cand intreaga cantitatea lasat pentru cuvee uberland a fost compromis de ploie- peste 1OO,OOO de litri de vin care valora destul de multi bani.
    Aici este element de limitare de productie,- technica in sine lasa strugurii foarte vulnerabila la capricile vremea pentru mult mai mult timp decat este normala.
    Asa ca la sfarsitul ianuarie 2O14, vazand ca nu a iesit destul vin din 2O12, si nimic din 2O13 am luat decizia sa mai imbuteliam cantitatea de cuvee uberland 2O11 ramas in cisterna, addica 26245 sticle.
    Differentei in fata de numerotare scris pe etichete provine din etichete stricat in timpul imbuteliere, si un mic cantitatea din vinul respectiv care tinem in vinoteca in crama.

    Orcand va stau la dispozitie pentru orce alta informatie despre vinurile noastrii.

  4. cobra
    January 8, 2015 @ 22:41

    Reamintesc faptul că am făcut referire la un răspuns PUNCTUAL și COMPLET pe care-l așteptam de la prima intervenție. Comentariul meu a fost determinat de lipsa unui răspuns la acea ultimă întrebare. M-aș fi bucurat ca în această ultimă intervenție să nu vă întindeți cât China și să răspundeți punctual la întrebare.
    Foarte bine ca incercati sa fiti deosebiti. Dar metoda folosita acolo nu este suficienta pentru obtinerea unor vinuri de calitate. Dvs vorbiți de cantități mari de vin obținute, dar cred că nu neglijați aspectul calitativ. Și pentru asta mai trebuie să răriți din struguri înainte de cules astfel încât să aveți o cantitate mai mică de struguri, dar să fie de calitate. Ăsta ar fi primul pas care este foarte important pentru a pretinde să scrieți pe etichete că este o serie limitată.
    După aceea urmează ravacul și celelalte selecții menționate de dvs. Dar, pentru a nu cădea în penibil, seria aceea trebuie să fie cu adevărat limitată, nu 40.000 și cu atât mai mult 67.500.
    Dvs realizați ce spuneți când pretindeți că 107.500 este o ediție limitată? Aaaa, dacă ați fi spus 7.500, hai maximum 10.000 mai ziceam, dar 107.500 ediție limitată îmi jigniți inteligența.
    Nu mai pun la socoteală că 2011 a fost un an bun cantitativ în comparație cu 2010, 2012 și 2014 și, probabil, ați vrut să ieșiți în evidență cu găselnița asta de marketing numită Ediție limitată.
    Hai să facem acum un exercițiu de matematică.
    Deci, din producția anului 2011 ați făcut o SELECȚIE de 36.213 sticle de vin îmbuteliate în noiembrie 2012. Restul de vin l-ați pus în bazine de inox și în ianuarie 2014 l-ați pus în 26.245 sticle. Deci, în total au fost 62.458 sticle de vin, adică 46.843,5 litri de vin SELECTAT.
    În primul rând, faptul că în anii următori (nici în 2013???) nu s-a obținut cantitatea normală de struguri nu vă dă dreptul să întindeți coarda cât zidul chinezesc folosind expresia Ediție limitată. Nu e corect. Nu e moral. Nu e cușer. Nu e fair ca s-o spun pe limba dvs.
    În al doilea rând, cele 107.500 sticle de vin din ediția limitată 2011 sunt 80.625 litri de vin.
    Acum aștept o explicație logică din partea dvs prin care să mă faceți și pe mine să înțeleg cum naiba cei 47.843,5 litri de vin SELECTAȚI s-au făcut până la urmă 80.625 litri.

  5. January 9, 2015 @ 11:52

    Cred ca fie dl cobra a avut probleme la scoala in materia de mathematica si de citire, fie ca este cineva care vrea ne aparat sa creaza un mocirla in jurul unul din produsele noastra , cu scop clar si intentional sa incearca sa dauneaza reputatie produsul si producatorul.

    In primul rand- nu ati inteles nimic din procudura de productie, si este false afrimatie ca methoda de productie folosit la vinul aceasta nu implica reducere de productie. Orcine care stie ce insemna methode folosit la noi – cane cutting in engleza- stie ca methoda aceasta insemna automat o reducere de cantitatea de strugurii cu intre 3O si 5O % din volume initial- doar prin dezhydratare,- de acolo apare concentrare vinului. Si pe langa asta – parcele alesa pentru aceasta procedura sunt deja normat la productie in primavara si au un productie inainte de procudura de cane cutting- care e la nivel de jumatatea in fata de un vie normala.
    In al doilea rand- nu am vazut in toata discutile inutile pe subiectul aceasta ca cineva sa fie comentat la calitatea vinului,- nu stiu daca dl Cobra a degustat o , dar eu am fost la sute de degustarile cu aceasta vin in toata lumea cu foarte multi profesionisti care stiu mai mult despre vin decat toate blogerii de vin in Romania la un loc si nu am avut nici unul care nu a apreciat aceasta vin ca un produs calitativ si distinctiv. Nici nu am vazut in toata lumea de bloggeri/pressa in vin din Romania nici unul sa fie spus ca vinul asta este cumva proasta, si dinpotriva sunt citeva comentarile si articole care o socoteasca ca find un vin bun sau foarte bun.
    Si in ultimul rand- la mathematica nu ati ineles nimic,- au fost 62,458 sticlei din vinul aceasta produs si atata. Si din aceasta mare parte este deja vandut asa ca in 2-3 luni chiar nu o sa mai fie rost de discutile despre vinul aceasta.
    Vad ca nu ati inteles sau nu vreti sa apar ca ati inteles ce am scris despre limitare de productie la aceasta produs. Intre un ani bun- putem daca vrem sa facem cantitatile foarte mare de calitatea de cel mai inalt nivel,- avem in plantatie peste 25O de hectare de cabernet sauvignon si merlot – soiurile din care este produs cuvee Uberland, – si daca vrem putem sa fac si sute de mii de sticlei de cuvee uberland. Limitare vine atat de la faptul ca in anii bun le restrangem la o cantitatea mica (mica pentru crama noastra unde cele alta vinurile sunt facut in serii de pana la 2 milion de sticlei pe un soi}, si mai ales prin faptul ca nu se pot face fie care ani. Cred ca e destul de clar ca daca am riscat si am pierdut strugurii in 2O13 si 2O14 care daca sar fie produs ar fie valorat aproape 3 million de euro insemna ca suntem serioasa despre producre de vin de calitatea, si ca aceasta vin este o produs care este limitat cantitativ prin natura la anii foarte bun.

  6. cobra
    January 9, 2015 @ 17:29

    Domnule Cox,

    Am incercat sa trec peste artificiile dvs stilistice prin care ati vrut sa dati de inteles ca unu ca mine comenteaza in necunostinta de cauza. Vad, de asemenea, ca va aruncati in supozitii ca am avut probleme la scoala cu matematica si romana. Din pacate pentru dvs, gafați pe linie. Pe scurt:
    1. Am avut rezultate foarte bune la ambele discipline școlare.
    2. Sunt și eu un mic producător de vin și am cunoștințe în acest domeniu.

    Dacă nu am înțeles prea bine ceva corectați PUNCTUAL eroarea făcută de mine aducând argumente cu care să fiți credibil. Simplele supoziții făcute nu v-ajută. V-ați gândit că poate exprimarea dvs nu a fost una din cele mai fericite? Eu nu mi-am permis PÂNĂ ACUM să aduc în discuție acest aspect pentru că am considerat că trebuie să fiu înțelegător cu cineva care a învățat binișor limba română (chiar vă apreciez la acest capitol). Vă recomand să răspundeți folosind termenii și expresiile pe care le cunoașteți bine astfel încât să nu mai apară astfel de situații neplăcute.
    Nu am pretenția că știu la nivelul dvs, dar nici nu vă faceți iluzia că sunt un necunoscător așa cum afirmați. Vă mai spun că știu metoda deshidratării, dar PÂNĂ LA FOLOSIREA EI trebuie micșorată producția de struguri pe butuc prin rărirea lor așa cum v-am spus în comentariul anterior. Altfel, veți avea o încărcătură prea mare, iar o parte din strugurii ăia pe care vreți să-i deshidratați nu vor fi la maturitatea deplină așa cum o să scrieți pe sticlă. Mai ales când vorbim de Merlot. Și degeaba îi deshidratați dacă strugurii nu sunt copți corespunzător.
    De asemenea, nu mi-am propus să creez mocirlă în jurul acestui produs așa cum insinuați. Cunosc unele vinuri și le-am apreciat ca atare atunci când a fost cazul. Pe 18 noiembrie am fost la o degustare de vinuri de la Recaș la Teatrul Elisabeta. Să continui?
    Eu nu am spus până acum nici că sunt proaste, nici că sunt bune vinurile de la Recaș. Am vrut să scot în evidență în aceste comentarii două aspecte:
    1. Că 107.500 de sticle NU ESTE O EDIȚIE LIMITATĂ și că este IMORAL să se folosească această metodă de marketing.
    2. Că este o DISCREPANȚĂ MATEMATICĂ în afirmațiile făcute în comentariile dvs.
    Și dvs nu ați combătut cu argumente aceste critici ale mele, ci le-ați aruncat în derizoriu cu afirmații aluneacoase.
    Ce nu am înțeles la matematică? Am spus, ca și dvs, că au ieșit la socoteală 62.458 sticle de vin. Cum s-a ajuns la cele 107.500 de sticle nu ne mai spuneți. V-ați oprit aici mulțumit că marketingul de la Recaș a funcționat pe spinarea unor naivi care au crezut în fayr play-ul englezesc, fără să admită că vorbim de perfidul Albion.
    De ce vă este frică să răspundeți concret la această discrepanță matematică, domnule Cox?

  7. January 9, 2015 @ 20:32

    Dl Cobra
    Nu mie frica de nimic, si mai ales de limba mea Romana proasta!

    Ma dau batut, nu inteleg de unde au venit discutile de lipsa de fairplay si nu inteleg de unde au venit discutie de 1O75OO de sticle. Eu cu siguranta nu am spus ceva, am dat foarte detaliat exact cantitatea produs, si a fost 62548 sticle imbuteliat si dat pe piata in doua etape. Nu au fost nicodata 1O75OO de sticlei asa ca nu cred ca mai are rost sa discutam.
    Si sunt absolut sigur ca clienti care beau aceasta vin , nici macar au citit contra eticheta si nu intereseaza cite sticlei au fost produs. Cuvee Uberland sa vandut foarte bine din 2OO6 pana 2OO9 si fara sa scrie cite sticlei sunt produs si nu a fost nici o data un problem, si nu cred ca este imoral sa pot sa fac un lot de vin de calitatea buna care santamplat sa fie si produs in cantitatea mare.
    Este imoral sa produc cantitatile mare de vin proasta, sau cantitatile mica de vin mediocru si sa le vand la preturile mare doar pe considerent ca e produs de un crama mica sau intre un lot mica.
    Pana la urma consumatorii beau un vin daca le place si asta este ce conteaza,- nu ce scrie pe eticheta.

  8. cobra
    January 9, 2015 @ 21:59

    Intervenția mea inițială era legată de întrebarea pusă de autor:
    – Mai tine sa spui ca e “editie limitata” cand produci zeci de mii de sticle?
    Iar eu am spus (și-mi mențin părerea):
    Nu e corect. Nu e moral. Nu e cușer. Nu e fair ca s-o spun pe limba dvs. O ediție limitată nu e una de zeci de mii de sticle indiferent cât de bun și de special este acel vin. Pe lângă acele cazuri de imoralitate viti-vinicolă menționate de dvs și acesta este un caz de imoralitate.

    Valoarea aia de 107.500 este luată din această întrebare:
    – Cate sticle au fost de fapt produse din Cuvee Uberland 2011? 40.000? 67.500? 107.500?
    Având în vedere ceea ce scrie pe contraetichetele din prima fotografie am fost tentat (ca și autorul articolului) să cred că e vorba de două loturi diferite formate din 40.000+67.500=107.500.
    Mai târziu ne-ați amețit cu cifrele. Că primul lot a fost de 36.213 sticle și al doilea de 26.245 sticle. Deci, în total au fost 62.458 sticle. Deci, nici 40.000, nici 67.500, ci fix 62.458 sticle.
    Acum înclin să cred că asta este cantitatea reală de sticle scose pe piață.

  9. cobra
    January 9, 2015 @ 22:08

    O întrebare pentru specialistul Philip Cox:
    – Un vin păstrat la baric 12 luni și îmbuteliat la sticlă în noiembrie 2012 este identic cu un vin păstrat la baric 12 luni, apoi păstrat în bazin de inox și apoi îmbuteliat la sticlă în ianuarie 2014?

  10. January 9, 2015 @ 23:00

    dl cobra
    vad ca intredeva suntati ametit de cifre.
    da au fost doua loturile imbuteliat, si doua serie de etichete.
    Un lot de 4O,OOO de etichete din care a rezultat 36213 sticle scos pe piata
    si inca un lot de 275OO etichte din care sa rezultat 26245 sticle pus pe piata
    Restul de etichete fie ca au fost distrus in timpul imbuteliere- care este ceva normala , fie ca au fost imbuteliat si pastrat ca contra probe in vinoteca noastra.
    In opnia mea nu e mare diferenta intre vinul imbuteliat repede dupa a fost scos din bariqurile, si vin scos din barique si imbuteliat un ani mai tarziu dupa a fost depozitat in cisterna de inox.
    Foarte clar este ca orce vinul este pastrat mai bine in cisterne de inox decat in sticla, si a doua lot de vin in opinia mea a fost putin mai proaspata in momentul imbuteliere, dar acuma dupa si a doua lot a stat un ani in sticla diferenta intre loturile este ne-semnificativ si orcum primul lot este vandut in totalitatea de multe luni.
    Eu nu vad nimic imoral, si sunt sigur nu am inselat pe nimeni. Putem facem loturile de vin foarte bun la scara mare, si un vin poate sa fie limitat chiar daca este produs intre o cantitatea relativ mare. Faptul ca vom ramane fara aceasta vin pe piata anul viitor, pentru mine insemna ca este o produs cu productie limitat.
    Pana la urma puteti sa credeti ce doriti, e optiune dvs, si aveti perfect dreptul de a nu cumpara vinurile noastrii. Nu sunt de acord ca cineva sa incearca sa spuna ca vinurile noastrii sunt proasta doar pe motive ca sunt produs in volume mai mare, fara macar sa fie degustat vinul. Daca cineva cumpara vinul aceasta si pur si simplu nu o place asta ar fie altceva si sunt datorat sa ia in calcul opinia lor , si sa incearca in viitor sa o facem mai bine,- ceva care incerc cu determinare sa o fac timp de 2O de ani.

  11. cobra
    January 10, 2015 @ 10:12

    Domnule Cox, sunteți fabulos. Până acum am vorbit de sticle îmbuteliate și acum vorbiți de etichete. Ce mă interesează pe mine în calitate de consumator câte etichete ați tipărit dvs (mă rog, Recaș)?
    Vă mulțumesc foarte mult pentru că mi-ați dat posibilitatea de a afla filozofia de producere a vinului la Recaș și modul cum interpretați dvs seria limitată. Îmi dau seama că aveam lipsuri mari la acest capitol.
    Vă sunt recunoscător la modul cel mai sincer.

  12. January 10, 2015 @ 12:59

    Dl Cobra
    Si eu va multumesc pentru ca mi ati arata ce pre-ocuparii au cititorii de blogurile din Romania.
    Si ma bucur ca am ajuns sa fim amandoi de acord asupru un lucru important-, nu conteaza etichete si ce scrie pe el.
    Conteaza doar vin si eu sunt foarte linistit ca intreaga cantitatea de vin vandut din aceasta produs este si a fost intodeuna la nivelul care am dorit eu, si cred ca prin faptul ca sa vandut bine inteleg ca si consumatorii noastrii au placut vinul in continuare.

    O zi buna

  13. cobra
    January 10, 2015 @ 14:27

    ”Si ma bucur ca am ajuns sa fim amandoi de acord asupru un lucru important-, nu conteaza etichete si ce scrie pe el.”

    Asta este concluzia dvs, nu concluzia mea. Nu-mi atribuiți afirmații pe care nu le-am făcut. Și nu e prima dată când procedați așa. Încercați să fiți mai precaut cu afirmațiile pe care le faceți.

  14. valentin
    February 3, 2015 @ 18:31

    stimate domn philip,
    am ajuns in aceasta pagina din intamplare. Sambata aveam un drum in vestul tarii si mi-am propus sa cumpar cuvee Uberland editia 2012, gandindu-ma ca ar cam trebui sa apara in piata; surpriza am dat de altceva. Cumpar Uberland pentru ca imi place si ma gandeam sa pastrez si cateva stice din fiecare an.Mentionez ca am 2008-2009-2011 si eram nerabdator sa intru si in posesia lui 2012. Sunt putin dezamagit.
    Insa eu am alta nelamurire, cumpar cate una maxim 2 sticle de fiecare data cand trec prin Recas direct dela magazinele cramei. Ultima data am luat sticla 37xxx si mi-au spus cei dela crama ca aceasta este mai baricata decat cele iesite in iarna lui 2014. Intrebarea mea este – cum se face ca ultima mea sticla are data de imbuteliere diferita fata de primele sticle luate in perioada martie-mai 2014? in conditiile in care editia era tot de 40.000 sticle ?dvs. sustinand mai sus ca cele 40.000 sau cate au ramas s-au imbuteliat deodata!
    in rest numai de bine si mare atentie la detalii, aceste mici incidente pot ridica semne de intrebare trebuind multe seturi a cate 27.000 stice Cuvee Uberland pentru a fi uitate!

Adaugă un comentariu la philip cox

*

*