Merlot Vitis Metamorfosis 2009, Cramele Halewood
Articol publicat de Bogdan Bocşe in 27 January 2011 | Vinuri
La mijlocul anului trecut, prin iulie, citeam in nr. 27 al revistei Vinul.ro (numar intitulat sugestiv Vinul.it) un interviu cu Dan Muntean (general manager al Halewood Romania) despre brandul Vitis Metamorfosis si despre vinurile ce urmeaza sa fie lansate sub acest brand.
Astfel aveam sa aflu ca Vitis Metamorfosis s-a nascut prin asocierea a doua nume cu greutate in lumea vinului: Antinori (Italia) si Halewood (Marea Britanie) in incercarea de a produce vinuri romanesti premium si super-premium. Si iata ca rezultatele nu au incetat sa apara. Dupa primul vin superpremium: Cabernet Sauvignon Cantus Primus 2007 pus pe piata la sfarsitul lui 2009, la sfarsitul anului trecut au urmat doua vinuri destinate categoriei premium sub emblema brandului italo-romano-englez: Merlot 2009 si Sauvignon Blanc – Feteasca Alba 2009. In viitorul mai mult sau mai putin idepartat vom vedea lansate sub acelasi brand Vitis Metamorfosis vinuri rosii provenite din Pinot Noir, Syrah, Feteasca Neagra, Negru de Dragasani sau vinuri albe din Tamaioasa Romaneasca, Feteasca Regala si Muscat Ottonel.
Merlot 2009 din gama Vitis Metamorfosis isi face intrarea in pahar invaluit intr-o mantie rosie cu puternice reflexii violet. Primul impact olfactiv e dominat clar de arome primare: mure, cirese si coacaze negre. Dupa o aerisire de vreo jumatate de ora in sticla si ceva tavaleala in pahar au iesit la iveala si aromele secundare: cacao, condimente (cuisoare) precum si ceva note lemnoase. Gustul e unul relativ democratic, cu taninuri prietenoase si aciditate moderata, cat sa poata face fata unei portii de lasagna aburinda, tocmai scoasa din cuptor.
Merlot 2009 din gama Vitis Metamorfosis isi face intrarea in pahar invaluit intr-o mantie rosie cu puternice reflexii violet. Primul impact olfactiv e dominat clar de arome primare: mure, cirese si coacaze negre. Dupa o aerisire de vreo jumatate de ora in sticla si ceva tavaleala in pahar au iesit la iveala si aromele secundare: cacao, condimente (cuisoare) precum si ceva note lemnoase. Gustul e unul relativ democratic, cu taninuri prietenoase si aciditate moderata, cat sa poata face fata unei portii de lasagna aburinda, tocmai scoasa din cuptor.

O sticla de Merlot Vitis Metamorfosis 2009 face 22 RON in magazinele producatorului (Cramele Halewood) si probabil ceva mai mult in magazinele de specialitate – unde deocamdata nu a aparut.
Share:
Tweet

Pingback: Sauvignon Blanc – Feteasca Alba Vitis Metamorfosis 2009, Cramele Halewood | Printre Vinuri