Colocviu cu vinurile Domenii Cotnari @ Enoteca Millesime, Oradea

Dupa ce in urma cu putina vreme am avut privilegiul de a degusta vinurile din gamele Domenii Cotnari si Colocviu, saptamana trecuta toti membrii CCCV Millesime au fost invitati sa participe la degustarea vinurilor produse de Casa de vinuri Cotnari.

Intrucat vinurile din gamele Domenii Cotnari si Colocviu s-au prezentat aproape la fel, nu voi relua notele de degustare publicate cu cateva zile in urma, ci voi puncta doar cateva amanunte pe care le-am aflat de la reprezentantii Casei de vinuri Cotnari – Catalin Avasalcei si George Malutan, cu ocazia acestei degustari.

– In primul rand, Feteasca Alba 2011 din gama Domenii Cotnari nu mai prezenta acea nota lemnoasa in nas. In plus, enologul George Malutan, prezent la degustare a infirmat faptul ca vinul ar fi avut vreun contact cu lemnul.

– Orasele care apar in denumirea vinurilor din gama Colocviu sunt simboluri pentru politica si filozofie – Atena, progres si inovatie – Roma si arta – Moscova. Citatele de pe etichete au fost alese de compania de publicitate care a creat identitatea gamei. Din cate am inteles pe viitor se va renunta la citatele de pe etichete.

– Gama Colocviu va fi completata si de o Busuioaca de Bohotin vinificata in sec sub numele de Colocviu la Paris. Sunt foarte curios s-o incerc.

– Se lucreaza la o Feteasca Neagra, plantatia de 100 ha avand deja o vechime de 5 ani. Sa vedem la ce pret va iesi pe piata si in ce stil va fi vinificata.

– In Casa de vinuri Cotnari sunt implicati fii actionarilor principali de la combinatul Cotnari S.A., de exemplu George Malutan enolog la Casa de vinuri Cotnari e fiul lui Ioan Malutan, vinificator al Cotnari S.A. Aripa tanara promite!

– Sediul Casei de vinuri Cotnari se afla in Castelul Vladoianu, construit de Vasile Vladoianu, guvernatorul Bancii Nationale in 1901. Castelul impreuna cu crama si anexele, vor face subiectul unui proiect mai amplu de modernizare, ce va avea ca rezultat final atragerea de enoturisti. In pachete de minim 10.

Ca o concluzie, noul Cotnari s-a prezentat bine, e orientat catre calitate si ar fi bine daca ar tine cont si de buzunarele consumatorilor, scazand barem 20% din preturile finale ale vinurilor.

1 comentariu. Adaugă un comentariu ↓

Adaugă un comentariu

*

*